Recentste nummer: Fons 15

FONS 15 – november 2021

Thema: Veel lezen en schrijven

Dit nummer integraal bekijken en downloaden? Dat kan hier. Zie je in het tijdschrift ‘FONS+’ vermeld staan en zoek je lesmateriaal dat bij een artikel hoort? Dan vind je na het artikel hieronder de vermelding [FONS+] terug, met een link naar het materiaal!

In dit nummer:

4-7, Een aparte canon voor jeugdliteratuur?
8-9, Mollen met Beatrijs [FONS+]
10-12, Vuile handen en stoffige kriebels in de neus: Essen Leest
13-15, Podcasts en luistervaardigheid: een concrete lessenreeks bij de podcast Bob [FONS+]
16-20, Effectief leesonderwijs: goede praktijkvoorbeelden (deel 2)
21, De mailbox van Fons
22-25, Eén kwartier, elk kind, elke dag: Voorleesweek 2021
26-29, Leesbeleid: leerlingen aan zet!
30-33, Taaltrajecten.be: taalondersteuning voor leerlingen die daar extra nood aan hebben
34-35, Rijke teksten in alle vakken [FONS+]
36-38, Voorlezen in het secundair onderwijs: het kan én het moet!
39-41, Brieven in de les Nederlands: creatief omgaan met taal [FONS+]
42-43, De boekenkast van Fons
44-45, De 10: 10 tips van een copywriter voor de lessen schrijfvaardigheid
46, Publireportage Die Keure

20 reacties op ‘Recentste nummer: Fons 15

  1. Beste,
    Het poëzieproject spreekt me wel aan. Ik probeer de kijkwijzer te vinden waarnaar verwezen wordt, maar dat lukt me niet. Kan u me zeggen waar ik die kan vinden? Alvast bedankt!

    Like

  2. Ik ben benieuwd naar de schrijffiches die horen bij het artikel “De leraar Nederlands als personal trainer schrijfvaardigheid, ook in andere vakken” maar het FONS+-linkje werkt blijkbaar niet? Alvast bedankt!

    Like

    1. Dag Hans, we hadden de link inderdaad nog niet toegevoegd. Nu zou het moeten lukken, als je hierboven bij het artikel op [FONS+] klikt!

      Like

  3. Dag, in het laatste tijdschrift wordt verwezen (p.45) naar jullie website waarop een link te vinden is naar alle schrijffiches.
    Ik kan die fiches helaas niet terugvinden.
    Waar kan ik ze precies vinden?
    Alvast bedankt!

    Like

    1. Dag Aagje, we hadden de link inderdaad nog niet toegevoegd. Nu zou het moeten lukken, als je hierboven bij het artikel op [FONS+] klikt!

      Like

      1. Dag Vanessa, er was iets fout gelopen met de vorige link, waardoor die inderdaad niet voor iedereen werkte. We hebben het intussen op een andere manier kunnen oplossen, dus normaal zou je nu alle fiches moeten kunnen raadplegen!

        Like

      2. Ik ben hier ook erg benieuwd naar, maar krijg de melding ‘bewerking niet gelukt’.

        Like

      3. Dag Elly, er was iets fout gelopen met de vorige link, waardoor die inderdaad niet voor iedereen werkte. We hebben het intussen op een andere manier kunnen oplossen, dus normaal zou je nu alle fiches moeten kunnen raadplegen!

        Like

      4. Hallo
        Die link werkt nu inderdaad!
        Mijn (school)mailadres wordt niet herkend, vreemd genoeg… Ik kan dus geen toegang krijgen?

        Like

      5. Dag Sanne, er was iets fout gelopen met de vorige link, waardoor die inderdaad niet voor iedereen werkte. We hebben het intussen op een andere manier kunnen oplossen, dus normaal zou je nu alle fiches moeten kunnen raadplegen!

        Like

  4. Als ik op Fons+ klik, krijg ik de melding dat ik ‘niet in de adreslijst te vinden’ ben. Mijn school is onlangs van naam verander, maar ook met de oude naam geraak ik er niet. Wat kan ik doen?

    Like

    1. Dag Petra, er was iets fout gelopen met de vorige link, waardoor die inderdaad niet voor iedereen werkte. We hebben het intussen op een andere manier kunnen oplossen, dus normaal zou je nu alle fiches moeten kunnen raadplegen!

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s